Упр.4 Unit 2 Reader ГДЗ English Кузовлев 5 класс
4. Mr Wonka and the children are talking about the spotty powder. 1) Learning to translate. What is “spotty powder”? Read the story and match the words with their translations.
Решение #
Решение #
Решение #
Решение #
Решение #
Решение #
Решение #
Решение #
Приведем выдержку из задания из учебника Кузовлев, Лапа, Перегудова 5 класс, Просвещение:
4. Mr Wonka and the children are talking about the spotty powder.
1) Learning to translate. What is “spotty powder”? Read the story and match the words with their translations.
spotty powder [sp?ti taskpa?d?] • полный беспорядок, хаос
chaos [taskkei?s]
• 1) вещество, материал;
2) вещи, имущество
chickenpox [tasktfikintaskp?ks] • порошок, вызывающий сыпь
stuff [st?f
• ветрянка (детская болезнь)
Word Building
Сложные существительные
breakfast + time = breakfast-time — ?
АВ ex. 1
I’d like to show you my new stuff,” said Mr Wonka. “This stuff is going to bring chaos to schools all over the world when I get it into the shops. Spotty powder! There it is! That’s it! Fantastic stuff!”
“It looks like sugar,” said Miranda.
“It looks like sugar,” Mr Wonka said. “But it isn’t sugar.”
“Then what is it? ” asked Miranda.
“What’s this stuff for?”
“A h-ha,” said Mr Wonka. “You will never guess that, not in a million years. Now listen. All you have to do is put it in your porridge at breakfast-time like sugar. Then you eat it. And then you have red spots on your face.”
“What sort of silly person wants spots on his face at breakfast-time?” said Miranda.
“I’ll finish ,” said Mr Wonka. “Your mother looks at you and says, ‘My dear child. You must have chickenpox. You shouldn’t go to school today.’ And you stay at home. But at lunch-time, the spots have gone away.”
“Fantastic!” said Charlie. “That’s what I want for the day when we have exams!”
“That’s the best time to use it,” said Mr Wonka. “But you mustn’t do it often .”
“This stuff is bad! It mustn’t be in shops! I’ve never skipped a day’s school in my life. All vacations should stop!” cried Miranda. “Children must work not play.”
(from “Spotty Powder” by Roald Dahl)
AE BE
vacation holiday
2) Do the children like the spotty powder? (reading for the main idea)
3) Answer the following questions, (reading for detail)
1. W here did Mr Wonka get the powder from?
2. What happens when you eat the stuff?
3. What might the spotty powder do?
4. Is it easy to use the stuff?
5. What does Charlie think about the spotty powder?
6. How often can you use the spotty powder?
7. What does Miranda think about the spotty powder?
4) Now look at the answers to each of the questions (1—7) from ex. 4.3) and choose the correct answer, A or B. Prove from the story why some answers are wrong. Read the Learning to Learn note first.
Learning to Learn
Как делать задания с выбором ответа из нескольких предложенных
Чтобы хорошо справиться с подобным заданием, поступайте следующим образом:
• просмотрите текст, чтобы понять, о чём он;
• читайте текст более внимательно и постарайтесь ответить на каждый вопрос самостоятельно, не смотря на предложенные ответы (вопросы к тексту даны по порядку);
• прочитайте предложенные варианты ответа и выберите тот, который наиболее близок к вашему ответу;
• проанализируйте, почему остальные варианты не верны.
Question 1
А. Не made the stuff.
В. Не bought the stuff in the shops.
Ответ В неверный. В тексте написано “when I get it into the shops”, а не from the shops.
Другие ответы могут сообщать информацию, которая может быть верной, но которой в тексте нет.
Question 2
A. Your mother thinks you feel bad and you stay at home.
B. Your parents take you to hospital.
Ответ В неверный. В тексте об этом не сказано, хотя это возможно.
Question 3
A. The stuff might make school life better.
B. The stuff might make school life worse.
Question 4
A. It is easy because you can use it like sugar.
B. It is difficult because you have to cook it like ridge.
Question 5
A. He likes it.
B. He is cautious of it.
Question 6
A. It is better to use it very often.
B. It is better to use it only when you have exams.
Question 7
A. She thinks it is wonderful.
B. She thinks it is dangerous.
5) Grammar. Find in the story the examples of the following sentences and read them aloud.
• Предложения, в которых говорится о необходимых действиях (мы должны делать что-либо или нам нельзя делать что-либо).
• Предложения, в которых говорится о действиях, которые мы должны совершать в соответствии с правилами.
• Предложения, в которых выражается пожелание, совет.
• Предложения, в которых выражается уверенность в том, что что-то происходит сейчас.
6) Do you agree with Miranda’s words? Why? Why not?
“All vacations should stop! Children must work not play.”
7) What may happen if there aren’t any holidays?
8) What preposition is the dictionary article about? Fill in the gaps with the examples from the story.
------------- prep. 1. в пространственном значении указывает на
1) нахождение в пределах или внутри чего-л. в ________________;
2) какое-л. движение внутрь чего-л. в ________________;
2. во временном значении указывает на 1) период, по прошествии которого что-л. происходит через ________________;
2) период, в течение которого происходит действие за, в течение ________________