Стр.120 Unit 8 ГДЗ Комарова Ларионова 5 класс

Progress check Check you can do these things. 1 I can use irregular verbs to describe activities in the past, a) Make sentences about the Glows with the words in A and B.



Проверка прогресса
Убедитесь, что вы умеете делать следующие вещи.
1 Я умею использовать неправильные глаголы для описания действий в прошлом,
a) Составьте предложения о членах семьи Глоу со словами из колонок A и B.
1 Марта плавала в море.
A
1 Марта плавала
2 Сэм и Пэм строили
3 Вера читала
4 Мэнди писала
5 Рудольф сидел
6 Хельга говорила
7 Гордон ездил верхом
8 Винсент бегал
9 Синтия носила
10 Бернард бросал
В
а) гидрокостюм.
b) на осле.
c) в кафе.
d) на пляже.
e) в море.
f) много открыток.
g) огромный замок из песка.
h) в тени.
i) мячи для Боннихеда.
j) с двумя рыбаками.

Решение #

1e
2g
3h
4f
5c
6j
7b
8d
9a
10i

b) Опишите по памяти, что делали члены семьи Глоу на берегу моря.

Решение #

Sam and Pam built a huge sandcastle. Rudolph hung out in a cafe. Martha swam in the sea. Bernard threw balls for Bonnyhead. Cynthia wore a wetsuit. Vera read in the shade and Helga spoke to two fishermen. Mandy wrote a lot of postcards. Vincent ran along the beach and Gordon rode a donkey.
(Сэм и Пэм построили огромный замок из песка. Рудольф сидел в кафе. Марта плавала в море. Бернард бросал мячи для Боннихеда. Синтия ходила в гидрокостюме. Вера читала в тени, а Хельга разговаривала с двумя рыбаками. Мэнди написала много открыток. Винсент бегал по пляжу, а Гордон катался на ослике.)

2 Я могу отвечать на вопросы во времени past simple.
Ответьте на вопросы. Напишите полные предложения.
1 Я лег спать в половине десятого.
1 Во сколько вы легли спать вчера вечером?
2 Куда вы ездили в прошлые выходные?
3 Как вы добирались в школу сегодня утром?
4 Что вы ели на завтрак?
5 Когда вы сделали домашнее задание?
6 Во сколько вы встали сегодня утром?

Решение #

1 I went to bed at eleven o’clock / half past eleven / at ten o’clock.
(Я лег спать в одиннадцать часов / в половине двенадцатого / в десять часов.)
2 I went to my grandparents’ home.
(Я ездил к бабушке и дедушке.)
3 I travelled by bus/by car / I walked to school.
(Я доехал на автобусе/на машине / я дошел до школы пешком.)
4 I had porridge / cheese or ham sandwich / cereal.
(Я ел кашу / бутерброд с сыром или ветчиной / хлопья.)
5 I did my homework yesterday evening.
(Я сделал домашнее задание вчера вечером.)
6 I woke up at seven o’clock.
(Я проснулся в семь часов.)

3 Я могу рассказать историю о прибытии Гулливера в Лилипутию.
Поработайте с одноклассником. Как быстро вы сможете закончить рассказ, используя слова в рамочке? Расскажите историю.
small (маленький); waves (волны); morning (утро); arrows (стрелы); took (взял); thirsty (испытывающий жажду); meal (прием пищи); English (английский); bow (лук); horses (лошади); island (остров); food (еда); soldiers (солдаты); stand up (встать); wagon (повозка); water (вода); centimetres (сантиметры); hit (удариться); storm (шторм); hungry (голодный); mouth (рот)
1 шторм
Меня зовут Лемюэль Гулливер, и я корабельный врач. 5 ноября 1699 года был ужасный (1) шторм. Были огромные (2) волны, и мой корабль (3) ударился о скалу. Я доплыл до (4) острова.
На следующее (5) утро я проснулся на берегу. В нескольких (7) сантиметрах от моего носа стоял очень (6) маленький человек. Он был солдатом и у него был (8) лук и стрелы.
Там были сотни (9) солдат, и у всех у них были луки и стрелы. Я пытался (10) встать, но солдаты пускали в меня стрелы. (11) Стрелы были очень маленькие, но я не пытался встать снова.
Я был очень (12) голоден и (13) хотел пить. Я просил (14) еды и (15) воды, но солдаты не понимали. Они не говорили (16) по-английски. Я показал на свой (17) рот, и они поняли. Солдаты накормили меня.
После (18) еды я очень устал и заснул. В ту ночь солдаты (19) отвезли меня в свой город. Тысяча (20) лошадей тянули (21) повозку.

Решение #

1 storm (шторм)
2 waves (волны)
3 hit (ударился)
4 island (острова)
5 morning (утро)
6 small (маленький)
7 centimetres (сантиметрах)
8 bow (лук)
9 soldiers (солдат)
10 stand up (встать)
11 arrows (стрелы)
12 hungry (голоден)
13 thirsty (хотел пить)
14 food (еды)
15 water (воды)
16 English (по-английски)
17 mouth (рот)
18 meal (еды)
19 took (отвезли)
20 horses (лошадей)
21 wagon (повозку)

Приведем выдержку из задания из учебника Комарова, Ларионова 5 класс, Русское слово:

Progress check

Check you can do these things.

1 I can use irregular verbs to describe activities in the past,

a) Make sentences about the Glows with the words in A and B.

1 Martha swam in the sea.

A

1 Martha swam

2 Sam and Pam built

3 Vera read

4 Mandy wrote

5 Rudolph hung out

6 Helga spoke

7 Gordon rode

8 Vincent ran

9 Cynthia wore

10 Bernard threw

В

a) a wetsuit.

b) a donkey.

c) in a cafe.

d) along the beach.

e) in the sea.

f) a lot of postcards.

g) a huge sandcastle.

h) in the shade.

i) balls for Bonnyhead.

j) to two fishermen.

b) Describe from memory what the Glows did at the seaside.

2 I can answer past simple questions.

Answer the questions. Write full sentences.

1 I went to bed at half past nine.

1 What time did you go to bed last night?

2 Where did you go last weekend?

3 How did you travel to school this morning?

4 What did you have for breakfast?

5 When did you do your homework?

6 What time did you get up this morning?

3 I can tell the story of Gulliver arriving in Lilliput.

Work with a classmate. How quickly can you complete the story with the words in the box? Tell the story.

small; waves; morning; arrows; took; thirsty; meal; English; bow; horses; island; food; soldiers; stand up; wagon; water; centimetres; hit; storm; hungry; mouth

1 storm

My name is Lemuel Gulliver and Itaskm a shiptasks doctor. On November 5th, 1699 there was a terrible (1) storm. There were huge (2) waves and my ship (3) hit a rock. I swam to an (4) island.

The next (5) morning I woke up on the beach. There was a very (6) small man a few (7) centimetres from my nose. He was a soldier and had a (8) bow and arrow.

There were hundreds of (9) soldiers and they all had bows and arrows. I tried to (10) stand up but the soldiers shot arrows at me. The (11) arrows were very small but I didntaskt try to stand up again.

I was very (12) hungry and (13) thirsty. I asked for (14) food and (15) water but the soldiers didntaskt understand. They didntaskt speak (16) English. I pointed to my (17) mouth and they understood. The soldiers fed me.

I was very tired after my (18) meal and slept. That night the soldiers (19) took me to their city. A thousand (20) horses pulled the (21) wagon.