Упр.2 Часть 3h Рабочая тетрадь ГДЗ Spotlight 9 класс

2 a Match the idioms in column A to their definitions in column B.A1 like watching paint dry2 paint a grim picture of (sth)3 paint (sb/sth) with the same brush as (sb/sth) else4 paint the town redBa decide that sb/sth is the same as sb/sth elseb very boringc have an enjoyable timed describe sth to make it seem bad b Use the appropriate idiom in the correct form to complete the sentences.1 I don’t enjoy going to art exhibitions.



2 a Соедините идиомы в колонке А с их определением в колонке В.
А
1 смотреть, как сохнет краска
2 рисует мрачную картину (чего-либо)
3 рисовать такой же кистью, как кто-то другой
4 разрисовать город красным (кутить, весело проводить время)
B
a решить, что кто-нибудь/что-нибудь такое же как кто-нибудь/что-нибудь еще
b очень скучный
c весело провести время
d описывать что-то, что кажется плохим

Решение #

1 b
2 d
3 a
4 c

b Используйте подходящие идиомы в правильной форме, чтобы закончить предложения.
1 Мне не нравится посещать выставки искусства, это очень скучно (подобно смотреть как сохнет краска).
2 Мы здорово провели время в прошлые выходные. Мы вышли в субботний вечер и покутили (раскрасили город красным).
3 Не уподобляйте (не красите той же краской) Джорджа остальным членам его семьи; в отличии от своих братьев, он действительно хороший.
4 Он описал мрачную картину того, каково это, быть молодым художником, который пытается стать знаменитым.

Решение #

1 like watching paint dry
2 painted the town red
3 paint... with the same brush as
4 paints a grim picture of

Приведем выдержку из задания из учебника Юлия Ваулина, Джунни Дули 9 класс, Просвещение:

2 a Match the idioms in column A to their definitions in column B.

A

1 like watching paint dry

2 paint a grim picture of (sth)

3 paint (sb/sth) with the same brush as (sb/sth) else

4 paint the town red

B

a decide that sb/sth is the same as sb/sth else

b very boring

c have an enjoyable time

d describe sth to make it seem bad

b Use the appropriate idiom in the correct form to complete the sentences.

1 I don’t enjoy going to art exhibitions. It’s like watching paint dry for me.

2 We had a great time last weekend. We went out on Saturday night and painted the town red.

3 Don’t paint George with the same brush as the rest of his family; unlike his brothers he is actually quite nice.

4 He paints a grim picture of what it’s like to be a young artist who’s trying to become famous.