Упр.4 Уроки 2-3 Юнит 10 New Millennium English 9 класс

4 In pairs role play the conversation.• Use the role cards and the flowchart.Student AYou are a visitor to a Russian school.



4 В парах разыграйте по ролям разговор.
• Используйте ролевые карточки и блок-схему.
Студент А
Вы посетитель русской школы. Расспросите русского студента о школьной столовой.
Студент Б
Вы студент этой школы. Ответьте на вопросы посетителей и дайте объяснения.
1 Пригласите вашего гостя пообедать в вашей школьной столовой.
2 Согласитесь пойти туда и скажите, что вы не очень много знаете о русской еде. Обращайтесь за помощью.
3 Скажите, что вы готовы помочь.
4 Спросите о различных блюдах в меню.
5 Объясните то, что необходимо (из чего сделано, как это приготовлено).
6 Выразите сомнение в том, достаточно ли полезно для здоровья определенное блюдо.
7 Дайте больше информации (чем богато) о блюдах и/или предложите другое блюдо.
8 Согласитесь взять предложенное блюдо или попросите дополнительную информацию.
9 Подытожьте то, что вы выбрали, и сделайте заказ.

Приведем выдержку из задания из учебника Казырбаева, Дворецкая 9 класс, Титул:

4 In pairs role play the conversation.

• Use the role cards and the flowchart.

Student A

You are a visitor to a Russian school. Ask a Russian student about the school canteen.

Student B

You are a student from this school. Answer the visitortasks questions and give explanations.

1 Invite your guest to have lunch in your school canteen.

2 Agree to go there and say you dontaskt know much about Russian food. Ask for help.

3 Say you are ready to help.

4 Ask about different dishes on the menu.

5 Give any explanations necessary (what it is made of, how it is cooked .

6 Express doubts whether a certain dish is healthy enough.

7 Give more information (what it is rich in) about the dishes and/or suggest another dish.

8 Agree to have the suggested dish or ask for more information.

9 Sum up what you have chosen and make an order.