Упр.6 Unit 4 Progress Check ГДЗ Enjoy English 9 класс
6 Imagine that you are being interviewed by a journalist of a radio programme called "Meet yourselftask. taskIttasks a programme for teenagers about teenagers.
Студент 1 (журналист) | Студент 2 (подросток, у которого берут интервью) |
Представьте гостя студии слушателям программы. Приветствуйте своего гостя. | Поприветствуйте слушателей и скажите, что Вы нервничаете, потому что это - Ваше первое интервью в студии. |
Объявите о цели программы и задайте вопросы, чтобы узнать, выбрал ли студент его/ее карьеру и кем он/она хочет быть через десять лет. | Скажите, какую карьеру Вы выбрали и скажите о своих стремлениях. |
Узнайте, как студент собирается реализовать его/ее планы (чтобы покинуть школу и начать карьеру, взять некоторые курсы специальной подготовки; собирается остаться в школе и затем поступить в университет). | Говорите о своих карьерных планах. |
Спросите, почему он/она выбрала этот путь, что бы понять его/ее карьерные стремления. | Объясните, какие преимущества Вашей будущей работы. |
Узнайте, каким спортом он/она занимается и какую музыку он/она предпочитает. | Ответьте на вопросы. |
Узнайте, какой стиль одежды он/она предпочитает, если он/она носит эксцентричную одежду, узнайте почему. | Ответьте на вопросы. |
Поблагодарите студента за принятие участия в программе и скажите до свидания. | Скажите, что Вы были рады принять участие в программе и скажите до свидания. |
Решение #
Приведем выдержку из задания из учебника Биболетова, Бабушис 9 класс, Дрофа:
6 Imagine that you are being interviewed by a journalist of a radio programme called "Meet yourselftask. taskIttasks a programme for teenagers about teenagers. The journalist asks different questions in order to find out what worries and w hat interests people of your age.
Student 1
(the journalist
Introduce the guest of the studio to the listeners of the programme. Greet your guest.
Announce the aim of the programme and ask questions to find out if the student has chosen his / her career and what he / she wants to be in ten yeartasks time.
Find out how the student is going to realise his / her plan (to leave school and start a carcer, take some evening courscs or special training; to stay at school and then enter university .
Ask why he / she has chosen this way to realise his / her career ambitions.
Find out what sports he / she does and what music he / she prefers.
Find out what style of clothes he / she prefers, if he / she wears ccccntric clothes and why.
Thank the student for taking part in the programme and say goodbye.
Student 2
(the teenager who is being interviewed
Greet the listeners and say that you feel nervous because ittasks your first interview in the studio.
Say what career you have chosen and speak about your ambitions.
Speak about your career plans. Explain the advantages of your future job Answer the questions.
Answer the questions.
Say that you were glad to take pari in the programme and say goodbye.