Задание 14 Юнит 7 Рабочая тетрадь ГДЗ Вербицкая Forward 9 класс

WORD LIST ability academically adapt adolescence advantages aggressive appreciated balanced behaviour big-headed challenging characteristic cheeky comforting (un)complicated concentrate (in)considerate Construct controlled controversial convincing critic crucial debate (in)decisive details diplomatic disgusting duty (n) emotional encourage faux pas forgetful formal gadget gender get on with gloomy gorgeous gossip host hostess impression influence intuition laid-back literature make fun of manual mechanical military service moralistic nonsense organize permission personal possibility (im)practical (un)predictable prohibition protest (n) quick-tempered rehearsal reputation request (n) research researcher (un)romantic sensible (in)sensitive separate separately socialise state (v) statement stereotypical stressed out strict stubborn summary superior (un)sympathetic sympathise system toddler (in)tolerant upbringing vain vehicle violent *14 Role-play.



СПИСОК СЛОВ
способность
академически
адаптироваться
юность
преимущества
агрессивный
оцениваемый
сбалансированный
поведение
упрямый
вызывающий
характеристика
дерзкий
успокаивающий
(не) сложный
сосредоточить
(не) внимательный
сооружать
контролируемый
противоречивый
убедительный
критика
ключевой
дискуссия
(не) решительный
детали
дипломатический
отвратительный
долг (сущ.)
эмоциональный
поощрять
оплошность
забывчивый
формальный
гаджет
гендер
ладить с
мрачный
великолепный
сплетни
хозяин
хозяйка
впечатление
влияние
интуиция
невозмутимый
литература
высмеивать
инструкция
механический
военная служба
моралистический
бессмыслица
организовывать
разрешение
личный
возможность
(не) практичный
(не)предсказуемый
запрет
протест (сущ.)
вспыльчивый
репетиция
репутация
запрос (сущ.)
исследование
исследователь
(не) романтичный
разумный
(бес)чувственный
разделить
отдельно
социализировать
излагать (глаг.)
утверждение
стереотипный
напряженный
строгий
упрямый
резюме
превосходящий
(не)чуткий
система
малыш
(не) толерантный
воспитание
тщеславный
транспортное средство
жестокий

14 Ролевая игра. Ученик В следует инструкциям, приведенным в этом упражнении. Ученик А читает инструкции на странице 52 (Задание 8).
Вы являетесь администратором в теннисной школе. После приветствия начинайте разговор: ‘Здравствуйте! Чем я могу вам помочь?’
У вас есть следующая информация о курсах, доступных на данный момент:
Курс: Теннис для начинающих (бесплатный для школьников)
Дни недели:
Вторник, пятница, 10:00 – 11:00.
Понедельник, четверг, 17:00 – 18:00.
Дополнительная информация: Рядом со школой есть магазин спортивных товаров. Учителя могут помочь своим ученикам правильно выбрать ракетку перед первым занятием.
Чтобы закончить разговор, скажите: «Хорошо, могу я записать ваше имя? Какие дни вам подходят?»

Решение #

A: Hello! I’m interested in taking tennis classes, and I’d like to know more about the options available.
B: Good afternoon! I will be happy to answer your questions.
A: That’s great! I’m looking forward to starting my tennis journey. So, how much do I have to pay for the classes?
B: Well, good news for you! We offer tennis beginner classes for school students, and they are free.
A: Free? That’s awesome! What about the schedule for these classes?
В: We have two options for tennis beginners. The classes are on Tuesday and Friday from 10 a.m. to 11 a.m. and on Monday and Thursday from 5 p.m. to 6 p.m. You can choose the one that fits your schedule the best.
A: Great! One more thing, I don’t have a tennis racket yet, and I'm not sure how to choose the right one. Can you help me with that?
В: Of course! We have a sporting goods shop nearby, and our teachers can assist you in selecting the right racket before your first lesson.
A: That’s perfect! I’ll definitely need that help. Can I make an appointment for a class and for getting assistance with the racket?
В: Absolutely! Well, can I write down your name? Which days do you prefer?
A: My name is Alex, and I think I’d prefer the Tuesday and Friday morning classes.
B: Thank you, Alex! I’ve got you down for the Tuesday and Friday morning classes. Looking forward to seeing you on the court!
A: Thank you so much! I’m excited to get started. See you soon!

А: Здравствуйте! Я бы хотел взять уроки тенниса и узнать больше о доступных вариантах.
В: Добрый день! С удовольствием отвечу на ваши вопросы.
А: Здорово! Я очень жду, когда начнется мой путь в теннисе. Итак, сколько нужно платить за занятия?
В: Что ж, хорошие новости для вас! Мы предлагаем занятия по теннису для школьников, и они бесплатные.
А: Бесплатные? Это потрясающе! Как насчет расписания занятий?
В: У нас есть два варианта для начинающих теннисистов. Занятия проводятся по вторникам и пятницам с 10:00 до 11:00, а также по понедельникам и четвергам с 17:00 до 18:00. Вы можете выбрать подходящий для вас день.
А: Отлично! И еще одно, у меня пока нет теннисной ракетки, и я не знать, какую выбрать. Вы можете мне с этим помочь?
В: Конечно! Неподалеку от нас есть магазин спортивных товаров, и наши тренеры помогут вам выбрать подходящую ракетку перед вашим первым занятием.
А: Прекрасно! Мне точно понадобится помощь. Тогда, могу ли я записаться на занятие и получить помощь с ракеткой?
В: Безусловно! Хорошо, могу я записать ваше имя? Какие дни для вас удобны?
А: Меня зовут Алекс, я думаю, что выберу утренние занятия по вторникам и пятницам.
В: Спасибо, Алекс! Я записал вас на утренние занятия по вторникам и пятницам. С нетерпением жду встречи с вами на корте!
А: Большое вам спасибо! Я с нетерпением жду начала. До скорой встречи!

Приведем выдержку из задания из учебника Вербицкая, Маккинли, Хастингс 9 класс, Вентана-Граф:

WORD LIST

ability

academically

adapt

adolescence

advantages

aggressive

appreciated

balanced

behaviour

big-headed

challenging

characteristic

cheeky

comforting

(un)complicated concentrate

(in)considerate

Construct

controlled

controversial

convincing

critic

crucial

debate

(in)decisive

details

diplomatic

disgusting

duty (n)

emotional

encourage

faux pas

forgetful

formal

gadget

gender

get on with

gloomy

gorgeous

gossip

host

hostess

impression

influence

intuition

laid-back

literature

make fun of

manual

mechanical

military service

moralistic

nonsense

organize

permission

personal

possibility

(im)practical

(un)predictable

prohibition

protest (n)

quick-tempered

rehearsal

reputation

request (n)

research

researcher

(un)romantic

sensible

(in)sensitive

separate

separately

socialise

state (v)

statement

stereotypical

stressed out

strict

stubborn

summary

superior

(un)sympathetic

sympathise

system

toddler

(in)tolerant

upbringing

vain

vehicle

violent

*14 Role-play. Student В follows the instructions in this Exercise. Student A reads the instructions on page 52 (Exercise *8).

You are an administrator in the tennis school. After the student’s greetings start the conversation, ‘Hello! Can I help you?’

You’ve got the following information about the courses available at the moment:

Course: Tennis beginners (free for school students)

Days of the week:

Tuesday, Friday 10 a.m. — 11 a.m.

Monday, Thursday 5 p.m. — 6 p.m.

Additional information: There is a sporting goods shop near the school. Teachers can help their students choose the right racket before the first lesson.

To finish the conversation, say, ‘Well, can I write down your name? Which days do you prefer?’