Упр.17a Модуль 4e ГДЗ Spotlight 11 класс

17. a Work in pairs. Read the rubrics, underline the key words, and answer the questions.1 Who will read each story?2 What will each story be about?3 Who could the main characters be?4 How many paragraphs will you write and what will you write in each?A Your teacher has asked you to write a story called taskTrapped!task Write your story (120-180 words).В You have decided to enter a short story competition in a magazine.



17a) Работа в парах. Прочитайте абзацы, подчеркните ключевые слова, и ответьте на вопросы.
1 Кто будет читать каждую историю?
2 О чем будет каждая история?
3 Кто мог бы быть главными героями?
4 Сколько будет глав, и что вы напишите в каждой?
А Ваш учитель попросил вас написать рассказ, который называется "В ловушке" Напишите свой рассказ (120-180 слов).
В Вы решили написать короткую историю для конкурса в журнале. История должна заканчиваться фразой: «Какое чудесное спасение!» Сделать запись для конкурса (120-180 слов).

Решение #

A key words: story called 'Trapped!'
1 Your teacher.
2 It's about someone being trapped somewhere.
3 A young person out exploring.
4 Four paragraphs. Para 1- set the scene; paras 2 and 3 - develop the story; para 4 - end the story by describing people's feelings/the consequences.
B key words: short story competition, magazine, end with 'What a miraculous escape!'
1 Magazine readers.
2 It's about someone who escaped disaster.
3 A magician.
4 Four paragraphs. Para 1- set the scene; paras 2 and 3 - develop the story; para 4 - end the story by describing people's feelings/the consequences.
Перевод:
А ключевые слова: история называется «В ловушке!»
1 Ваш учитель.
2 Она о том, как кто-то застрял где-то в ловушке.
3 Молодой человек исследует
4 4 абзаца. абзац 1 – установление действия; абзац 2 и 3 – развитие истории; абзац 4 – окончание истории с описанием чувств людей и последствий.
В ключевые слова: короткая история для конкурса, журнал, конец фразой «Какое чудесное спасение!»
1 Читатели журнала.
2 Это о том, как кто-то избежал катастрофы
3 Маг
4 4 абзаца. абзац 1 – установление действия; абзац 2 и 3 – развитие истории; абзац 4 – окончание истории с описанием чувств людей и последствий.

Приведем выдержку из задания из учебника Юлия Ваулина, Джунни Дули 11 класс, Просвещение:

17. a Work in pairs. Read the rubrics, underline the key words, and answer the questions.

1 Who will read each story?

2 What will each story be about?

3 Who could the main characters be?

4 How many paragraphs will you write and what will you write in each?

A Your teacher has asked you to write a story called taskTrapped!task Write your story (120-180 words).

В You have decided to enter a short story competition in a magazine. The story must end with the sentence: taskWhat a miraculous escape!task Write your entry for the competition (120-180 words).