Упр.40 Unit 2 ГДЗ English Михеева 11 класс

40. Choose the right word to complete the sentences. What or that?1. I did _ I was supposed to do. 2.



Внимание на синтаксис
Придаточное дополнительное
that-clauses(придаточное с that) против what-clauses(придаточное с what)
а) никто не знает, что он прибыл.
b) никто не знает, что послужило причиной аварии.
Оба придаточных (а, b) - именные придаточные, но они разные.
В (a) "что" может быть опущено: никто не знает, он прибыл.
В (b) "что" не может быть опущено, поскольку это является предметом существительного.
40. Выберите подходящее слово для завершения предложения. What или that?
1. Я сделал то, что я должен был делать. 2. Я не купил ничего, потому что я не видел, что я бы хотел купить. 3. Джейн сказала мне, что она была дезинформировали. 4. Я уверен что вы говорите правду. 5. Он ничуть не удивился в том, что он увидел, потому что я сказал ему чего ожидать. 6. Покажи мне, что у тебя в руке. 7. Что всегда заставляет меня чувствовать себя лучше - это хорошая песня или веселая комедия. 8. Дети никогда не узнали, что они были усыновлены. 9. Вы никогда не догадаетесь, что я думаю на данный момент. 10. История, которую ей рассказали на днях захватила ее воображение. 11. Я дал ей просто денег, в которых она нуждалась. 12. Я дал ей то, что было нужно.

Решение #

1. what;
2. what;
3. that;
4. that, what;
5. what, what;
6. what;
7. what;
8. that;
9. what;
10. that;
11. that;
12. what

Приведем выдержку из задания из учебника Михеева, Афанасьева 11 класс, Просвещение:

40. Choose the right word to complete the sentences. What or that?

1. I did _ I was supposed to do. 2. I didntaskt buy anything because I didntaskt see _ I wanted to buy. 3. Jane told me _ she had been misinformed. 4. I am sure _ _ you say is true. 5. He wasntaskt surprised at _ he saw because I told him_ to expect. 6. Show me _ youtaskve got in your hand. 7. _ always makes me feel better is a good song or a funny comedy. 8. The children never learned _ they had been adopted. 9. Youtaskll never guess _ Itaskm thinking about at the moment. 10. The story _ she was told the other day captured her imagination. 11. I gave her just the money_ she needed. 12. I gave her _ she needed.

Focus on Syntax

RELATIVE CLAUSES

• When you mention someone or something in a sentence, you often want to give further information about them. One way to do this is to use a relative clause. You put a relative clause immediately after the noun which refers to the person, thing, or group you are talking about. Relative clauses have a similar function to adjectives.

E. g.

Meet Samantha, the girl I told you so much about.

This is the umbrella I bought yesterday.

• In relative clauses that is very often used instead of other relative pronouns, especially in a conversational style: Wheretasks the girl that came here yesterday? (=...who came...)

Hetasks the man that people like at first sight. (=...whom people like...)

She has boiled the potatoes that I bought in the morning. (=...which I bought...)

That is especially common after the following words:

all something any

little anything no

few nothing none

much every only

everything some

Is this all that is left?

The only thing that matters is to find our way home.

Have you found anything that belongs to me?

In conversational English that in such sentences is often left out.

Hetasks a man people like at first sight.

Anything you say is all right with me.

Nothing you do will make any difference.