Упр.3 Юнит 7 Урок 3 ГДЗ English Кузовлев 10-11 класс

3. Different inventions were made in different periods of human history.1) In what sequence were the following inventions made? What do you think?photocopier/the first electric cell (батарейка) Kodak camera/laser telegraph/telescope tyres/typewriterLego bricks/trainers frozen food/canned food steam engine/dieseldigital stereo sound system/video cassette tape recordermatch/dynamite hamburger/instant coffee colour TV/helicopter2) GROUP WORKWhen, where and by whom were the enlisted inventions made exactly?



3. Разные изобретения были совершены в разные периоды истории человечества.
1) В какой последовательности были совершены следующие изобретения? Что вы думаете?
Фотокопировальное устройство/первая электрическая батарейка

Kodak camera/laser (камера Kodak/лазер)
telegraph/telescope (телеграф/телескоп)
tyres/typewriter (шины/пишущая машинка)
Lego bricks/trainers (конструктор лего/кроссовки)
frozen food/canned food (замороженная еда/консервированная еда)
steam engine/diesel (паровой мотор/дизель)
digital stereo sound system/video cassette tape recorder (цифровой стерео звук/видеомагнитофон)
match/dynamite (спички/динамит)
hamburger/instant coffee (гамбургер/растворимый кофе)
colour TV/helicopter (цветной телевизор/вертолет)

2) РАБОТА В ГРУППЕ
Когда, где и кем точно были изобретены перечисленные изобретения? Пройдитесь по классу и задайте своим одноклассникам вопросы, чтобы разузнать необходимую информацию.

3) Представьте изобретения на временной линии и расскажите классу о своих выводах.
1800 1850 1900 1950

4) Сравните свои догадки с фактами. Вы правильно угадали?

Приведем выдержку из задания из учебника Кузовлев 10-11 класс, Просвещение:

3. Different inventions were made in different periods of human history.

1) In what sequence were the following inventions made? What do you think?

photocopier/the first electric cell (батарейка)

Kodak camera/laser

telegraph/telescope

tyres/typewriter

Lego bricks/trainers

frozen food/canned food

steam engine/diesel

digital stereo sound system/video cassette tape recorder

match/dynamite

hamburger/instant coffee

colour TV/helicopter

2) GROUP WORK

When, where and by whom were the enlisted inventions made exactly? Walk around the class and ask your classmates questions to find out the necessary information.

3) Represent the inventions on the time line and tell the class about your find-T^f ings.

1800 1850 1900 1950

4) Compare your guesses with the facts. Did you guess right?